Tuesday 10 July 2012

Bintang Indah Di Langit Biru


Oleh: Muhammad Daniyal Abd Kadir 
Sutradara Korban Fajar



Cerita tentang  sahabat, tentang sayang, tentang rasa, tentang jiwa, sebelum masing-masing keluar dan berterbaran di bumi hijau..mengarah langkah dan haluan masing-masing..


sedekad mungkin cuma..
dan sedekad itu,semakin kita dekat
semakin rapat kita..semakin akrab hati kita
semakin knal hitam dan putihnya dan semakin itu juga
semakin kita lihat kusut dan simpulnya
tapi semakin tinggi semakin itu,
kita masih lagi bercinta sampai nanti

mungkin, aku bukanlah teman yang baik dan aku tak mampu menjadi yang terbaik dan mungkin kita juga..
mungkin, aku tak seindah sepertimu, segalanya kelihatan penuh, tapi aku sedar, semua juga ada kelebihannya,
mungkin, aku tak memahami, tapi sekurang-kurangnya aku di pihak yang sedar, ingin sekali aku lihat kau juga lihat seperti ku
mungkin, jiwamu dipenuhi cita-cita indahmu,bila tiba masanya ia akan menjadi sangat manis buatmu,aku cuma berharap setiap yang mendatang nanti,kau tetap terus menghadapiY,kerna kekadang setiap yang indah tidak hanya datang kepada kita
mungkin, aku bukanlah yang memuaskan hati,ingin kau tahu aku mencuba untuk dekat denganmu,tp mungkin..hati manusia itu berbeda,dan kita antaranya
mungkin, aku banyak melukakan,tapi tanpa juga kau sedar,setiap yang pergi akn dtg kepada kita jua

mungkin, senyumku tak seayumu,semuanya kelihatan indah padamu,namun kau tetap kwn terbaik ku
mungkin, kita tak lagi banyak bersama, namun ingin kau tahu, aku tetap seperti dulu,mungkin kau tak melihatnya
mungkin, kita masih baru,tapi ia cukup bagiku,salam perkenalan salam muhibah
mungkin, hati kita sama,maka kita saling menyayangi, pesanku kau tetaplah bersabar,setiap hati pasti juga diduga ketabahannya,tabahlah!!
mungkin, kita semakin jauh,setiap kejauhan ada pemangkinnya,aku sekadar memafkan tetapi sukar melupakan..
mungkin, kau berbeda,tapi padaku biarlah kita jauh,mungkin kejauhan itu lebih rapat dan manis


kadangkala kalian lebih menyenangkan,
tak ramai memahami..aku sangat menyayangi kalian,
bukan kerna melupakan mereka,
tetapi sekadar mencari kegembiraan baru,
masa berubah..dan persepsi bertukar,
dan kita sekadar mengikut perubahan itu
kadangkala kita memerlukan yang baru untuk lebih menghargai yang lama..

mungkin mereka juga akan tahu itu,
ingin skali kujaga semua sang hati,
namun,aku jua sang bintang yang kerdil,
maaf jika aku hanya mampu menyinari tidak melindungi,
suatu impian yang kukesalkan,
padaku janji ibarat hati,akan kujaga selama mentari,
biarlah...hanya aku yang tahu::

(setulus indah, cahaya bintang... kawan adalah kawan... ka-ii)

DIPENSELKAN OLEH DANIELLE_CORLEONE IKUT PUTARAN 11:55:00 PM

No comments:

Post a Comment